
Pozytywny odbiór pracodawcy przez pracowników i kandydatów to wynik mocnego employer brandingu. A ten coraz częściej oznacza firmowe „być albo nie być”. Pozyskiwanie prawdziwych talentów wcale nie jest proste, nie dziwi więc, że pracodawcy prześcigają się we wprowadzaniu nowych, intrygująco brzmiących rozwiązań. Czy jednak konsjerż, psie SPA i pokój do drzemek naprawdę są tym, czego oczekują pracownicy? Czy skuteczniejsze okażą się sprawdzone i uniwersalne świadczenia, takie jak np. karta podarunkowa do wszystkich sklepów?
Karta podarunkowa do wszystkich sklepów – odpowiedź na indywidualne potrzeby pracowników
O współczesnym rynku pracy można powiedzieć wiele. Na czoło wysuwa się słowo „różnorodny”. W jednym zespole często spotykają się przedstawiciele różnych pokoleń, kultur i zainteresowań. Wyobraź sobie, że chcesz ich wszystkich obdarować tak, aby każda z tych osób była tak samo zadowolona. Prawdziwe wyzwanie, prawda?
Rozwiązaniem okazuje się karta podarunkowa do wszystkich sklepów. Skutecznie odpowiada na potrzebę przekazania uniwersalnego prezentu, który jest wyrazem uznania i niesie ze sobą konkretną wartość motywacyjną. Za co najbardziej cenią go HR-owcy?
Oszczędność czasu dla pracodawcy
Zamiast spędzać godziny na poszukiwaniu idealnych prezentów dla każdego, HR-owcy mogą skupić się na kluczowych obszarach swojej pracy. Korzystanie z kart podarunkowych eliminuje także problemy logistyczne związane z zakupem, przechowywaniem i dystrybucją fizycznych prezentów. Docenią to zwłaszcza pracownicy organizacji rozbudowanych i/lub pracujących w geograficznym rozproszeniu.
Elastyczność i personalizacja
Uniwersalna karta podarunkowa daje pracownikom możliwość zakupu tego, czego naprawdę potrzebują. Bo choć świąteczna paczka ze słodyczami to miły gest, ze względu na, chociażby nietolerancje pokarmowe, mogą okazać się nietrafioną opcją. Dana osoba może mieć po prostu inne potrzeby. Może bardziej ucieszy ją książka, sprzęt elektroniczny, ubrania czy nawet produkty spożywcze? Karta pozwoli na zakup każdej z tych rzeczy. A fakt, że pracownik może ją wykorzystać tak, jak chce, zwiększa wartość upominku w jego oczach.
Ponadto karta podarunkowa do wszystkich sklepów pozwala na dostosowanie wartości prezentu do okazji lub osiągnięć pracownika. Firma może łatwo różnicować kwoty na kartach w zależności od rangi wydarzenia czy wkładu danej osoby.
Sprawdź także: Premia świąteczna i alternatywy
Rodzaje kart podarunkowych: tradycyjne i elektroniczne
Dostępne są dwa rodzaje kart: tradycyjne plastikowe oraz ich nowoczesny odpowiednik, czyli karty elektroniczne. Czym się różnią?
- Tradycyjne karty podarunkowe mogą być wręczane osobiście. Dla niektórych taki sposób przekazania jest bardziej uroczysty. Na takiej karcie możesz umieścić logo firmy lub całkiem spersonalizować jej wygląd.
- Karta podarunkowa online (wirtualna karta podarunkowa) jest wysyłana na adres mailowy obdarowanego i dostępna od ręki – można przypiąć ją do wirtualnego portfela i wygodnie płacić smartfonem. To ekologiczna forma podarunku, ponieważ do jego „produkcji” nie korzysta się z papieru czy plastiku.
Karta podarunkowa do wszystkich sklepów – kiedy taki benefit sprawdza się najlepiej?
Oczywiście wtedy, kiedy pracownicy jej potrzebują – bo taka jest cecha dobrze dobranego benefitu. Decydując się na tę formę upominku, możesz spokojnie założyć, że obstawiasz zwycięzcę na liście potrzeb. W końcu każdy z nas czasem robi zakupy, dlatego jest pewne, że taką kartę uda się wykorzystać i tym samym odciążyć prywatny budżet.
Jakie okoliczności sprzyjają wręczeniu uniwersalnego karty podarunkowej?
- Święta, urodziny pracowników czy jubileusze pracy – karta to świetny pomysł, ponieważ dzięki niej pracownik kupi to, co sprawi mu najwięcej radości.
- Programy motywacyjne – karta może służyć jako nagroda za osiągnięcie celów, wyróżniające się wyniki lub być elementem długoterminowych programów lojalnościowych, w których pracownicy zbierają punkty wymienialne na bony o różnych wartościach.
- Onboarding nowych pracowników – docenienie w pracy już pierwszego dnia? Gdzie złożyć CV?
- Programy well-beingowe – karty podarunkowe to element skutecznie wspierający dobrostan pracowników.
Wpływ kart podarunkowych na lojalność i zaangażowanie pracowników
Otrzymanie karty podarunkowej daje pracownikom poczucie, że nie tylko zauważasz, ale przede wszystkim doceniasz ich wysiłki. A skoro dobre wyniki się opłacają, to motywacja do ich osiągania wzrasta. Ponadto podejście oparte na docenianiu nadal nie jest powszechne (niestety). Dlaczego to dla Ciebie dobra wiadomość? Ponieważ pracownicy mają tego świadomość. I pomyślą 2 albo i 3 razy, zanim zdecydują się odejść z organizacji. A to skutecznie hamuje poziom rotacji i uszczelnia firmową retencję talentów.
Krótko mówiąc: perspektywa otrzymania karty podarunkowej motywuje do osiągania lepszych wyników. Szczególnie skuteczne jest to w przypadku krótkoterminowych celów lub projektów.
Regularne nagradzanie pracowników kartami podarunkowymi buduje dobrą atmosferę. Tworzy to kulturę doceniania i wzajemnego szacunku i sprawia, że w takim miejscu aż chce się pracować!
Karta podarunkowa? 3 razy tak!
Zadowoleni pracownicy stają się naturalnymi ambasadorami marki pracodawcy. Dzieląc się pozytywnymi doświadczeniami, przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku firmy na zewnątrz. W końcu kto nie chciałby być regularnie nagradzany i to tym, co najbardziej lubi? Z pewnością też podzieli się takim faktem ze znajomymi. Niewymuszone działania employer advocacy to dla pracodawcy najlepsza wiarygodna forma promocji.
Przypomnijmy, że kartę podarunkową doceniają nie tylko pracownicy ogółem, ale i HR-owcy. Dzięki niej oszczędzają czas na szukanie prezentów idealnych. I mogą łatwo monitorować, czy pracownicy chętnie korzystają z tego rozwiązania.
Trzecie „tak”? Wdrożenie kart podarunkowych do strategii employer brandingowej zwiększa lojalność, zaangażowanie i satysfakcję pracowników. A za tym kroczy silniejsza pozycja na rynku pracy.
Warto, prawda?