Dużą rolę w realizacji strategii sprzedażowej firm odgrywają siły i kanały sprzedaży. Im lepsza motywacja i wsparcie sieci dystrybucji i przedstawicieli handlowych, tym gwarancja lepszych wyników dla firmy. Jak nagradzać za wyniki sprzedażowe? Nie tylko tych najbardziej aktywnych, osiągających najwyższe wyniki, ale i tych słabszych tworząc np. zachęty do zwiększania obrotów. Dlatego warto wprowadzić program wsparcia sprzedaży, który będzie angażował i motywował uczestników do realizowania postawionych celów, a obu stronom przyniesie realne korzyści. Wybór nagrody też jest istotny. Liczy się nie tylko swoboda wyboru i poczucie natychmiastowej gratyfikacji, ale również prostota i elastyczność, jaką dają przedpłacone karty premiowe. Karty premiowe pozwalają szybko i łatwo różnicować wartość nagród, można je wielokrotnie zasilać dowolnymi kwotami. Programy lojalnościowe i motywacyjne oparte na kartach przedpłaconych sprawdzają się w długim okresie, bo pozwalają na bieżąco nagradzać za wysiłek sprzedażowy i budować relacje.