Well-being, czyli troska o dobrostan człowieka to trend, który coraz śmielej wkracza do biznesu. Pod tym pojęciem kryje się nowe podejście do kultury pracy, w centrum którego jest człowiek - pracownik i jego potrzeby psychofizyczne, a nie zysk, który on sam wypracowuje.
Well-being jest siłą napędową współczesnej organizacji. Badania dowodzą (WellBeing&Engagement), że pracownicy firm (83%), które rozwijają programy wellbingowe są bardziej zadowoleni z pracy, jak również stają się najlepszymi ambasadorami własnej marki. Są skłonni do wyrażania pozytywnych opinii o firmie, i aktywnie angażują sią w działania Employer Branding (84% badanych).
Jak rozwijać narzędzia do budowania kultury well-beinowej firmy?
W ideę zdrowego stylu życia wpisują się takie rozwiązania, za pomocą których pracodawca zdrowo motywuje swój zespół do regularnych i odżywczych posiłków w godzinach pracy. To m.in. przedpłacona karta lunch - inwestycja w zdrowie, wysoką wydajność i długotrwały spadek absencji pracowników, czyli czynniki kluczowe dla sukcesu rozwoju firmy.
Atrakcyjny, rozbudowany pakiet benefitów skutecznie zwiększy motywację w zespole oraz potencjał CSR firmy. Bez wątpienia jest to bardzo wartościowy i oczekiwany benefit dla pracowników, który wspiera ich dobrostan. Zrób pierwszy krok w kierunku well-beingowej firmy.