Lojalność drogą do sukcesu w biznesie

Programy lojalnościowe od lat zajmują istotne miejsce w strategiach działów sprzedaży. Nic dziwnego pozwalają one nie tylko budować długotrwałe relacje z kontrahentami czy pracownikami, ale również wzmacniają pozytywny wizerunek marki, pomagają zoptymalizować koszty firmy oraz utrzymują wysoką motywację uczestników. Pod warunkiem, że są prawidłowo przeprowadzone.

Korzyści z wprowadzenia programu wsparcia sprzedaży są dla marki ogromne. Dlatego też jest ich na rynku coraz więcej. Badania pokazują, że 65% przedsiębiorstw stosuje tego rodzaju programy, a 41% osób uczestniczy przynajmniej w jednym programie lojalnościowym. Oczywiste więc staje się, że na tak konkurencyjnym rynku, rywalizacja o uwagę klienta jest coraz większa. A przez to i oczekiwania konsumentów rosną.

Strategia krok po kroku
 

Droga do sukcesu jest kręta i wyboista. Na każdym etapie tworzenia i realizacji programu można natknąć się na wiele pułapek. Cel programu lojalnościowego musi być dopasowany do problemu przed jakim stoi firma, a także spójny z pozostałymi działaniami komunikacyjnymi. Grupa docelowa odpowiednio zbadana, a jej potrzeby zrozumiałe dla organizatora. Mechanizm programu angażujący, interesujący, jednocześnie będący w zasięgu uczestników. Komunikacja całego programu i jego zasady jasne i przejrzyste. Zaś nagrody motywujące i dopasowane do oczekiwań uczestników.

Marzenia do spełnienia
 

Ostatni punkt ma szczególne znaczenie z perspektywy samych uczestników, którzy jeśli w katalogu nagród nie znajdą zadowalających ich nagród, nawet przy najlepszym mechanizmie programu nie będą czuli się odpowiednio zmotywowani do zaangażowania się w niego. Badania z ostatnich lat wskazują, że najlepsze są takie prezenty, o którym przeznaczeniu zadecyduje sam użytkownik. Znakomicie na te potrzeby odpowiadają przedpłacone karty premiowe. Nagrodzony sam może zdecydować co kupi za wygraną kwotę dostępną na karcie.

Z punktu widzenia marki są to również doskonałe nagrody, nie wymagają bowiem magazynowania i utrzymania stocków. Są także proste w obsłudze, pozwalają w łatwy sposób przeliczać wartość nagród np. 1 punkt to 1 zł na karcie. Dodatkowo można je personalizować i nadawać atrakcyjną formę graficzną.

Niezbędne wsparcie
 

Takie elementy jak dobór odpowiednich nagród, skonstruowanie właściwego mechanizmu czy obsługa programu lojalnościowego wymaga czasu oraz odpowiedniego zespołu. Pracownicy firmy często nie mają wystarczającej wiedzy, doświadczenia lub po prostu czasu aby prawidłowo zrealizować wszystkie elementy programu lojalnościowego i zapewnić mu odpowiednie wsparcie.

Dlatego też myśląc o skutecznym programie, który będzie prawdziwie angażował i lojalizował Twoich klientów, kontrahentów czy pracowników warto powierzyć jego realizację doświadczonemu partnerowi. Firma Edenred dzięki wieloletniej praktyce zaproponuje rozwiązania adekwatne do potrzeb i możliwości firmy, jednocześnie doradzi i wesprze na każdym etapie prowadzenia programu, dzieląc się swoim know-how zadba, aby mierniki efektywności były zadowalające, a Twój program maksymalnie skuteczny.

karta premiowa

Oceń artykuł:
Średnia ocen: 0
Opinii: 0